PROTOCOALELE ORORII! Dovezi ȘOC despre cum ajungeau oamenii la ÎNCHISOARE fără verificarea informațiilor
Abuzurile grave care s-au petrecut in Romania ultimilor ani au fost confirmate prin protocoalele secrete care au fost semnate intre SRI si diferite institutii din justitie, fapt cu totul si cu totul iesit din orice norma juridica si a statului de drept. Toti observatorii straini, incepand de la analisti, oameni politici, experti, membri ai Parlamentului European, nici in momentul de fata cred ca nu le vine sa creada ca asa ceva s-a intamplat intr-o tara europeana. De ce? Pentru ca aceste protocoale secrete dovedesc un lucru: ca drepturile elementare pe care se bazeaza democratiile noastre liberale, adica respectul pentru libertatile individuale si pentru drepturile individuale a fost calcat grav in picioare.
Nu puteam vorbi de un STAT de DREPT
Nu putem sa mai vorbim, in conditiile acestea, de un adevarat stat de drept, nu mai putem sa vorbim de separatia puterilor in stat, nu mai putem sa vorbim de o justitie independenta cu adevarat. Aceste abuzuri, intelegeri secrete trebuie sa inceteze. Aceasta formula sui generis denumita „statul paralel”, care a condus Romania in ultimii ani, trebuie, practic, dezmembrata in cele mai mici amanunte, in asa fel incat oamenii, cand se duc in justitie, cand se duc in fata judecatorilor, sa aiba convingerea ca justitia nu este cu nimic influentata, ca pot sa aiba parte de o judecata corecta si dreapta si ca soarta lor nu depinde de anumite relatii oculte si de anumite interese politice, economice, mafiote, pana la urma. Protocolul semnat intre Inalta Curte si SRI reprezinta dovada cea mai clara ca instanta suprema din justitia din Romania a fost aservita serviciilor de informatii. De asemenea, acum intelegem de ce doar doua mandate pe siguranta nationala a fost respins de ICCJ in ultimii noua ani. Sa nu uitam ca Instanta suprema a emis, in ultimii noua ani, peste 26.000 de mandate de siguranta nationala. În acest moment, exista un mare semn de intrebare asupra tuturor mandatelor solicitate pe siguranta nationala. Problema e ca fiecare din partile care se considera vatamate pot urma o cale legala impotriva statului.
ÎNCĂLCAREA flagrantă a LEGII
Articolul 2 din acest protocol, potrivit caruia „partile coopereaza, potrivit competentelor si atributiilor prevazute de lege”, vine in contradictie cu legea 303 privind statutul judecatorilor si procurorilor, care la articolul 7 prevede ca: „judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti, personalul de specialitate juridica asimilat acestora si personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor nu pot fi lucratori operativi, inclusiv acoperiti, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informatii”. Vorbim de un protocol la nivelul varfului justitiei, in care Inalta Curte si-a dat mana cu Parchetul General si SRI pentru ca partile semnatare sa conlucreze permanent. Cum pot sa conlucreze permanent procurorii, cu judecatorii si cu serviciile secrete? In ce stat democratic se mai intampla o asemenea situatie? Ce sanse mai poate avea cetateanul simplu sa aiba un proces corect si echitabil in fata unei asemenea echipe mixte formata din ICCJ – Parchetul General – SRI? Cum putem sa mai vorbim de un proces echitabil in conditiile in care judecatorii, procurorii si servicile erau de aceeasi baricada? Ce obiective comune pot sa aiba aceste trei mari institutii, ICCJ, Parchetul General si SRI, din care doua sunt parte a autoritatii judecatoresti? Unde mai e statul de drept in aceasta situatie? Acum intelegem mai bine afirmatia Liviei Stanciu din urma cu cativa ani de la bilantul DNA, atunci cand dadea asigurari sefei DNA ca ICCJ este un partener de nadejde pentru procurori.
Oamenii aujungeau la ÎNCHISOARE fără verificarea informațiilor
Azi aflam ca a existat o echipa mixta SRI – procuror de caz – judecator de caz, iar in urma informatiilor oferite de SRI, oamenii ajungeau in inchisoare, fara a putea fi verificate acele informatii daca sunt reale sau nu. Nu au ce cauta ofiterii de informatii sa conduca dosare sau sa faca parte din dosare, iar judecatorii si procurorii sa lucreze cot la cot cu agentii serviciilor. De asemenea, articolul 3, litera e) din protocol ridica alte semne de intrebare: „punerea la dispozitie – pe baza de reciprocitate, in limitele competentelor Partilor – a informatiilor, datelor, documentelor si materialelor relevante si utile pentru indeplinirea atributiilor specifice, precum si asigurarea protectiei acestora, in zona de competenta, in conformitate cu prevederile actelor normative oficiale si interne in materie”. De ce are nevoie instanta de judecata de un protocol cu Parchetul General si SRI pentru a-si putea indeplini atributiile? Infaptuirea justitiei de catre instante nu poate sa fie dictata prin protocoale. Nu se pot amesteca competentele instantelor, cu cele ale parchetelor si serviciilor. Aceste protocoale au adaugat elemente la lege si contin prevederi ce contravin legii, cu afectarea dosarelor si cu incalcarea dreptului la aparare si la un proces echitabil al celor vizati de anchete. Daca si sistemul instantelor de judecata a fost prins in acest „curent” al protocoalelor secrete incheiate cu serviciile sau cu alte entitati, atunci problema atinge punctul maxim de gravitate. Judecatorul nu trebuie sa fie nici colaborator, nici cooperant si, cu atat mai putin, un partener al parchetului sau al SRI ori al unei alte entitati. In Romania nu pot sa coexiste si statul de drept si statul paralel. Am asistat, din pacate, in ultimii ani la o incalcare grava a independentei justitiei prin existenta acestor protocoale secrete care au reglementat relatiile dintre SRI si justitie. Trebuie sa eliminam aceasta cangrena care s-a creat in Romania ultimilor ani pentru a reda cetatenilor nostri increderea ca in Romania nu exista nimic mai presus de lege si ca judecatorii le pot asigura o judecata corecta si dreapta.
Cornelia Negruț, președinte ALDE Maramureș
(n.r. – titlurile aparțin redacției)
About author
You might also like
8 posturi de INGINER scoase la CONCURS de către CNAIR. Felician Cerneștean: “CNAIR angajează. Angajează-te și tu”
Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere S.A. scoate la concurs 8 posturi de inginer în cadrul Direcției Tehnice, după cum urmează: Serviciul Promovare SF/PT Autostrăzi si DN/ Departamentul Inginerie
Deputatul Zetea: Ultima lovitură dată de PNL și USR industriei HoReCa este renunțarea la voucherele de vacanță!
PNL și USR par să guverneze doar împotriva românilor. Supărați că nu au convins deloc în 2020, an pe care l-au petrecut la guvernare și dezamăgiți de votul pe care
Ionel Bogdan (PNL): “Nimeni nu îi oprește pe români să se întoarcă acasă, dar responsabilitatea trebuie să fie cuvântul de ordine în aceste vremuri complicate”
Zilele acestea panica a luat locul rațiunii și am auzit multe voci care judecau românii din diaspora pentru că se întorc acasă. Suntem solidari cu românii din Italia, din Spania,
0 Comments
No Comments Yet!
You can be first to comment this post!