BREAKING NEWS

PRIMARUL Ioan Mătieș a fost la o serie de întâlniri cu miniştrii guvernului României

Săptămâna trecută am făcut parte dintr-o delegaţie a Asociaţiei Comunelor din România (ACOR) la o serie de întâlniri cu miniştrii guvernului României.

Din delegaţie au făcut parte conducerea Asociaţiei Comunelor din România, precum şi câţiva primari cu expertiză pe probleme agricole şi non-agricole ce ţin de dezvoltarea mediului rural. În cazul meu, am fost invitat să particip de către conducerea Asociaţiei Comunelor datorită rezultatelor profesionale pe care le-am avut ca inginer agronom.
➡La ministerul agriculturii ne-am întâlnit cu ministrul Adrian Oros şi un secretar de stat.
➡S-au discutat problemele şi oportunităţile de dezvoltare ale agriculturii, inclusiv construcţia depozitelor de legume-fructe.
➡Dintre variabilele strategice pentru dezvoltarea agriculturii, am dezbătut şi formarea de asocieri / cooperative pentru ca producătorii agricoli să îşi poată valorifica produsele prin lanţuri de magazine existente şi din viitor.
➡Precizez că, în prezent, producătorii individuali nu pot vinde la cooperative sau lanţuri de magazine, nefiind fiscalizaţi. Ideea este de a muta fiscalizarea pe următoare etapă din lanţul agroalimentar. Se câştigă astfel pe mai multe fronturi: supravegherea sanitară pe lanţul de producţie, reducerea importurilor, stimularea producţiei, diminuarea exodului de populaţie din mediul rural.

intilnire-cu-ministrii-1-1024x497 PRIMARUL Ioan Mătieș a fost la o serie de întâlniri cu miniştrii guvernului României

La M𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹 E𝗱𝘂𝗰𝗮𝘁̧𝗶𝗲𝗶 ne-am întâlnit cu ministrul Câmpeanu.
➡Delegaţia ACOR a cerut egalitate în privinţa cuantumului burselor elevilor din România, indiferent de localitatea de reşedinţă a elevilor, la sat sau la oraş.
➡A doua chestiune: birocraţia care îngreunează avizele de care avem nevoie de la ministerul educaţiei. Spre exemplu, pentru reabilitarea şcolii din Stejera aveam nevoie de aviz de la Bucureşti. Aceasta nu era o problemă în sine, ci doar durata până la primirea avizului, fără de care proiectul nu se poate desfăşura ori nu se poate depune în timp util cererea de finanţare.
Alte probleme discutate au inclus:
➡microbuzele şcolare;
➡problema normelor didactice, ca să prevenim riscul dispariţiei posturilor şi, implicit, a închiderii şcolilor de la sate;
➡introducerea programului şcoala după şcoală / şcoala cu program prelungit şi la ţară, nu doar la oraş;
➡reducerea birocraţiei din şcoli, inclusiv celei cu care sunt încărcaţi profesorii, care nu au timp să se ocupe de copii din cauza diverselor dosare, hârtii şi formulare.
➡Ideea sau concluzia care s-a desprins din discuţii: să stăruim pentru egalitate de şanse între elevii din mediul rural şi cei din mediul urban, ca să nu ajunge la vorbele biblice „celui care are i se va da, dar de la cel ce nu are i se va lua şi ce are!” (Marcu 4, 25).

Ing. Ioan Mătieș, primar Mireșu Mare

Partajează acest conținut:

Poate ai ratat