În cursul zilei de ieri, 16.09.2025, Tribunalul Maramureş a primit vizita Ministrului Justiţiei, Domnul Radu Marinescu.
Vizita s-a desfășurat în contextul derulării proiectului care vizează reabilitarea, modernizarea şi extinderea Palatului Justiţiei, aceasta având ca scop verificarea, din perspectivă logistică, a condițiilor actuale de lucru din cadrul Palatului Justiției, iar ca finalitate susținerea proiectului prin alocarea resurselor materiale necesare.
Pe parcursul vizitei Ministrul Justiției a avut ocazia de a constata în mod concret condiţiile de muncă ale judecătorilor şi grefierilor, precum şi necesitatea modernizării şi extinderii actualului Palat al Justiţiei şi asigurării dotărilor necesare unui act de justiţie cât mai eficient în folosul cetăţeanului.
La întâlnirea ocazionată de această vizită au participat preşedintele Tribunalului Maramureş, judecător Alexandru Lucian Verdeş, vicepreşedintele instanţei, judecător Alina Dana Nechita, preşedinţii de secţii, preşedinţii judecătoriilor arondate, reprezentantul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Biroul teritorial Baia Mare şi domnul avocat Florin Andreicuț, decanul Baroului Maramureș.
Amintim opiniei publice că, în cadrul Palatului Justiției din Baia Mare își desfășoară activitatea două instanțe de judecată, respectiv, Tribunalul Maramureș – Secția Penală și Secția a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal și Judecătoria Baia Mare.
Proprietarul imobilului este Statul Român, iar administrator, Ministerul Justiţiei.
Palatul Justiţiei a fost construit în anul 2000 şi nu a fost supus niciodată unor reparaţii capitale, astfel încât, în acest moment, acesta nu mai corespunde standardelor de desfăşurare a actului de justiţie.
Imobilul se află într-o stare accentuată de uzură şi deţine un spaţiu insuficient desfăşurării activităţii. De la finisaje, până la instalaţii, de la sistemele de alarmare, aflate la limita siguranţei de exploatare, până la resursele alternative de producere a energiei, de la accesul pentru persoanele cu dizabilităţi, până la dirijarea fluxului de utilizatori, şi de la spaţiul insuficient pentru arhivarea dosarelor, până la spaţiul insuficient şi inadecvat desfăşurării raporturilor de muncă, practic, întregul cadru logistic necesită intervenţii, extindere şi susţinere prin reabilitare, modernizare şi extindere.
Proiectul se află în faza de Notă conceptuală şi Temă de proiectare aprobate, fiind pe lista Companiei Naţionale de Investiţii în vederea demarării procedurilor de achiziţii publice pentru serviciile de proiectare.
Din punct de vedere financiar, utilizând standarde de cost pentru investiţii similare, se estimează că valoarea totală a proiectului este de 40.421.000 de lei cu TVA inclus (10.798.137 de lei – lucrările de extindere, 29.322.863 de lei – lucrările de reabilitare şi modernizare, 300.000 de lei – valoarea sistematizării verticale), la aceasta urmând a se adăuga valoarea serviciilor de proiectare în cuantum de aproximativ 2.021.050 de lei, respectiv, 5% din valoarea totală.
Sursa finanţării este bugetul de stat, prin Ministerul Dezvoltării Regionale/Compania Naţională de Investiţii şi Ministerul Justiţiei.
Le adresăm mulţumiri Ministrului Justiţiei şi tuturor participanţilor pentru deschiderea arătată şi pentru sprijinul acordat.
Siguranţă şi solemnitate, acestea ne dorim să fie efectele fireşti ale implementării proiectului, care vizează, în cele din urmă, consolidarea cadrului administrativ şi învestirea lui cu o formulă demnă, potrivită desfăşurării actului de justiţie.
Partajează acest conținut: