O nouă autostradă a fost anunțată astăzi. Va costa peste un miliard de euro și leagă România de Serbia
O nouă autostradă va fi construită în România: A9 de la Timișoara la Moravița, la granița cu Serbia, va avea 73 de kilometri lungime. Pentru primul tronson de 36 de kilometri, estimat la circa 1,1 miliarde de euro tocmai au fost depuse nouă oferte pentru proiectare și execuție.
Cele 9 oferte depuse pentru construcția primului lot al autostrăzii Timișoara – Moravița vin de la firme din România, Turcia, Bulgaria, Italia și Ucraina:
- Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria)
- Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina)
- Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
- KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
- KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
- Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Peste 1 miliard de euro pentru primul lot din A9
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Remetea Mare -Jebel (35,67 km) este de 5,65 miliarde lei (fără TVA), adică circa 1,1 miliarde de euro.
Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv:
- 23 de lucrări de artă (printre care Podul peste Râul Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m),
- 1 Centru de Întreținere și Coordonare,
- 2 parcări de scurtă durată (în cadrul parcărilor de scurtă durată se va asigura infrastructura necesara pentru construcția a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice),
- 4 noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).

73 de kilometri de autostradă de la Timișoara la granița cu Serbia
Durata prevăzută pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuție.
Tronsonul 1 (Remetea Mare – Jebel) va subtraversa DN6 și calea ferata CF100 (București – Timișoara) și va traversa denivelat CF127 (Jebel – Liebling) și DJ693B.
În total, Autostrada A9 va avea o lungime de aproape 73 kilometri. Va face joncțiune cu A1 în zona Remetea Mare, și va continua în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc unde va avea o ieșire spre Timișoara.
Mai departe, traseul merge spre sud, pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia, în continuarea drumului european E70.

Autostrada A9 Timișoara – Moravița / Sursa: Cristian Pistol/CNAIR
Sursa hotnews.ro
About author
You might also like
Mâine, VÂNT, VIJELII, PLOI torențiale și GRINDINĂ!
ANM a dat o avertizare de instabilitate atmosferică pentru mâine, 14 august, în ceea ce privește căderi dea apă însemnate între orele 09:00 și 16:00. Vor fi intervale de timp
Ministerul Afacerilor Externe vă invită la Ziua Porților Deschise
Ministerul Afacerilor Externe organizează vineri, 30 august 2024, o nouă ediție a Zilei Porților Deschise, marcând astfel Ziua Diplomației Române și contribuția corpului diplomatic și consular la dezvoltarea României şi
Conferința de presă. În Maramureș, peste 12.500 de semnături au fost strânse zilele acestea pentru susținerea candidatului Alianței ”România, Înainte”, formată din PNL, PSD, UDMR și grupul minorităților
Ionel Bogdan, președintele PNL Maramureș: Crin Antonescu este președintele care poate garanta menținerea democrației în România Astăzi, a avut loc conferința de presă premergătoare campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale care
0 Comments
No Comments Yet!
You can be first to comment this post!