sfara tours orizontal va ureaza un 2021 plin de calatorii!

SUBDEZVOLTAREA ȘI DECLINUL Băii Mari –  Neactualizarea PUG-ului. Cătăline, ÎNCOTRO ne ÎNTORCI? (III)

SUBDEZVOLTAREA ȘI DECLINUL Băii Mari – Neactualizarea PUG-ului. Cătăline, ÎNCOTRO ne ÎNTORCI? (III)

Planul Urbanistic General (PUG) al Băii Mari a fost aprobat prin HCL 349/1999, având valabilitate de maximum 10 ani, conform art. 46 al Legii nr. 350/2001 care spune că “Fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să își actualizeze la maximum 10 ani Planul Urbanistic General în funcție de evoluția previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali și a necesităților locale”. Specialiștii în domeniu ai ziarului nostru ne-au ajutat să facem o radiografie la sânge a acestei situații, în care Primăria Baia Mare nu a reușit să intre în legalitate în sensul în care nu a aprobat un nou PUG, respectiv nu l-a actualizat pe cel vechi din 1999, expirat în 2009.

Adi RUSU

 

Consultanții ziarului nostru ne-au declarat că în cazul în care nu se vor promova activități economice care să relanseze orașul, economia locală va cunoaște o subdezvoltare continuă și municipiul va ajunge în declin. Numai că subdezvoltarea este din ce în ce mai evidentă. În cadrul  conferinței de presă de ieri, primarul Cătălin Cherecheș a demonstrat încă o dată ce scriam zilele trecute, că el are războaie cu orașul în sine, cu oamenii acestuia, cu contestatarii în special. Senin și inconștient, plutind doar în spațiul incompetenței sale, Cherceheș și-a adus aminte tocmai de pariurile sale pierdute de care pomeneam, garajele ilegale, dezvoltarea zonelor industriale și de agrement. A anticipat și dezvăluirile vizavi de Drusal, din documentele pe care le ține ilegal departe de ochii opiniei publice dar pe care le avem și noi. Până ieri eram exemplu planetar în ceea ce privește curățenia. De ieri, edilul a deviat ca trenul pe căile ferate române bătrâne și a ajuns în șanțul propriei memorii. A lovit în cei care fac curățenie și pe care, culmea, i-a plătit anul trecut chiar și fără temei legal. Ultimul aspect nu l-a mai spus în conferința de presă dar o să vă oferim cifrele într-un număr viitor. Apoi s-a legat de agenți economici locali, de micii întreprinzători pentru că pe cei mari nu a reușit să-i atragă în economia băimăreană, ștearsă spre inexistentă.

Au prelungit nimicul

Pe Cătălin Cherecheș și camarila sa nu-i interesează decât lucrurile mici, jongleriile economice, dezvoltarea orașului pe componente care nu vizează majoritatea cetățenilor. Nu se pricep și nici nu-i lasă pe cunoscători să aplice proiecte majore. Mai mult, îi înfrânează prin crearea de piedici de tipul legilor locale astfel încât toți cei care vor să miște un deget să fie la mâna lor. Înțelegeți ce vreau să spun. Profitând de publicarea Legii nr. 303 din 37.11.2015, publicată în Monitorul Oficial (MO) nr. 898 din 3 decembrie 2015 care prevede posibilitatea prelungirii prin HCL a valabilității PUG până la 30.12.2018 (art.II – n.r.), Consiliul Local adoptă HCL nr. 605/2015 prin care prelungește valabilitatea PUG până la aprobarea celui nou, dar nu mai târziu de data de 30.12.2018. Ce a făcut marele strateg Cătălin Cherecheș pentru dezvoltatea orașului? A luat nimicul și la prelungit. A adăugat ceva pentru încurajarea potențialilor investitori? Nu, pentru că nici nu se pricepe la așa ceva. Se rezumă la conflictele personale cu deținărorii de trerase, de chioșcuri, taie pancarte și suflă în baloane la deschiderea unor magazine de parterul blocurilor comuniste care își încheie de multe ori activitatea după un an.

Au uitat PUZ-urile făcute de întreprinzători

La finalul anului 2013 a fost elaborat Regulamentul local aferent PUG de către Arhitext Intelsoft SRL din București, care prevedea corelarea acestuia cu un număr de 4 PUZ-uri existente sau în curs de aprobare: PUZ zona Serelor, PUZ Stadion rugby, PUZ Pintea, PUZ Tudor Vladimirescu, dar într-un mod cu totul amatoricesc, pe genunchi, la repezeală de parcă se grăbeau să ajungă la Iarna Băimăreană, fără să se facă referire la toate celelalte documentații PUZ aprobate la inițiativa proprietarilor de terenuri, PUZ-uri ce trebuiau deja integrate în PUG conform prevederilor Legii nr. 350/2001. Mai mult decât atât, la finalul fiecărei HCL de aprobare a PUZ a fost instituită obligația aparatului propriu al Primăriei de integrare PUZ în PUG. Credeți că s-a întâmplat asta în marea majoritate a cazurilor? Nu! Dar pe cine interesează? Cine să-i ia la rost dacă toți sunt pe o mână și mâna e pierzătoare pentru dezvoltarea Băii Mari?

Prosteșete, își asumă culpa. Cine-i pedepsește?

O altă consecință a încălcării obligației legale, instituite în sarcina Primăriei, este acea în care termenul de valabilitate al PUZ, expiră. Cel puțin asta susține aparatul obedient al Primăriei. Aceasta este o aberație juridică și o asumare a propriei culpe din partea Primăriei deoarece pe de o parte este obligația sa instituită prin lege și prin însăși HCL, de aprobare a PUZ, de integrare a acestuia în PUG, iar pe de altă parte legislația aplicabilă arată foarte clar faptul că PUZ devine act de autoritate al administrației publice locale, act care nu este susceptibil de expirare putând fi doar revocat ori modificat în tot sau în parte. I-a controlat cineva? De pedepsit nici nu poate fi vorba. Cătălin Cherecheș e doar un iluzionist, unul foarte bun, care pentru un public foarte neavizat face minuni. Minunea de a nu prospera este cea mai mare realizare a impotenței sale intelectuale. Conduce orașul cu ură, cu răzbunare. E arma celor slabi. E fricos, unul dintre cei mai fricoși oameni pe care i-am cunoscut. Nu-și asumă niciodată ceva măreț pentru că în cazul unui eșec, căderea ar fi vizibilă și zgomotoasă. Se teme de orice l-ar implica mai multe decât a plăti să nu se facă nimic. Astfel suntem supuși unei politici administrative a unui om mic dar grandoman, ce are mania persecuției și îi persecută pe ceilalți. Așa ne zbatem între șansă, potențial și neșansa unui dministrator catastrofal.

Falsa realitate. Zone centrale trecute în extravilan

În aceeași perioadă a fost elaborat în cadrul documentației PUG și un Memoriu de fundamentare de către SC Mina M Com SRL din București prin care, printre altele, se determină zona de intravilan existentă la acea dată și care nu corespunde în totalitate realității juridice, deoarece și până la acea dată și ulterior aceleia, inclusiv în anul 2017, există numeroase terenuri în zone ultracentrale ale municipiului care sunt înscrise în CF ca fiind extravilan. În data de 23.09.2013, grupul de lucru format din reprezentanți ai autorității locale, instituțiilor statului și cele de mediu a dezbătut proiectul noului PUG. În data de 28.11.2013 a fost dezbătută alternativa finală a PUG. Nici până în prezent HCL privind aprobarea noului PUG nu a fost adoptată. În această situație, dacă proprietarul dorește edificarea de construcții pe aceste terenuri, este obligat să elaboreze PUZ și să îl supună aprobării Consiliului Local Baia Mare. Chiar și după efectuarea unui astfel de demers, terenul rămâne în extravilan, Primăria Băii Mari încălcându-și constant obligația prevăzută de lege de a transmite OCPI – Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară București, întreaga documentație în vederea actualizării din oficiu a regimului juridic dobândit de către teren prin PUZ. Este necesar un control strict asupra potențialului de dezvoltare al acestor zone în care au avut loc aprobări sau respingeri de PUZ-uri și instituirea de obligații costisitoare și de durată cu un final incert în sarcina prorietarilor de terenuri care doresc construirea și implicit dezvoltarea acestor zone. Important este că iluzionistul Cătălin Cherecheș ne duce spre o nouă aventură, Capitala Europeană a Tineretului, unde avem toate șansele să eșuăm. Toatre acestea au efecte devastatoare: descurajarea potențialilor investitori, scăderea dramatică a forței de muncă bine pregătită și calificată, descreșterea accentuată a numărului de locuitori, fenomen cauzat de migrarea populației către alte zone favorabile.

 

Previous Află DATORIA URIAȘĂ a Băii Mari. Printre multe sindrofii PAGUBE ȘI DATORII. Cătăline, ÎNCOTRO ne ÎNTORCI? (II)
Next PLĂȚI ILEGALE făcute de Primăria Baia Mare. Cătăline, ÎNCOTRO ne ÎNTORCI? (IV)

About author

You might also like

Anchete 0 Comments

ANCHETĂ a Consiliului Județean la clădirea cu TAVANUL SURPAT care a ucis un bătrân

Incidentul din data de 14 februarie a.c. a fost un avertisment privind nevoia luării unor măsuri suplimentare care să vizeze schimbări majore în managementul activității din cadrul Direcției Generale de

Anchete 0 Comments

C-an PROSTIA OMENEASCĂ în sala de sport din rigips-carton Recea. PERETELE care trebuia să reziste la ȘOCURI l-au făcut LA EXTERIOR!

> FOTBALUL a oprimit INTERZIS până la “Sfântu’ Așteaptă” După dezvăluirile din ziarul nostru potrivit cărora una din cele mai moderne săli de sport din Maramureș, dată în folosință anul

Anchete 0 Comments

Află DATORIA URIAȘĂ a Băii Mari. Printre multe sindrofii PAGUBE ȘI DATORII. Cătăline, ÎNCOTRO ne ÎNTORCI? (II)

Municipiul Baia Mare nu se dezvoltă pe niciun plan economic. Din contră, orchestra edilului Cătălin Cherecheș cântă de zori a pagubă. Fără investitori și cu mulți amatori la instrumente, municipiul

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply